Alla inlägg under november 2009

Av Linnéa - 30 november 2009 22:16

Hej Hej!


Ja i förra inlägget lovade jag att berätta vad jag tyckte om filmen "New moon" Måste säga att det bar superbra, ja gillar man sådana typer av filmer så bara att köra.!

Imrogon kommer boken, sk abörja läsa 3:an.. är så spänd på vad som händer.

 

Ja mycket som händer i skolan nu, projektarbete, och ja det är det ända än så länge. Men inte så bara!

Snart är det klasssittning, skoj!!

 

Men ska nog mysa lite med Pontis nu innan jag ska bädda ner mig i sängen. Ser att han behöver lite kärlek, hihihi   


Blev sugen på clementiner nu ikväll, och nästan ätit upp ett helt nät med clemiiisar    Inget ovanligt då! Men dessa var så söta och goda, så de bara slank ner liksom!

 

Pontis ja han mår bättre, men han har fortfarande ont i sina tassar. Är orolig för det. Men får se vad som händer efter återbesöket hos veterinären.

 

Ha det så bra i detta kyliga väder, tänd lite levande ljus och ät en eller två clementiner :))

Puss &Kram!

 

Av Linnéa - 26 november 2009 14:25

Skrattande

Idag är det torsdag (den 26 november), men inte vilkten torsdag som helst ! Idag blir vår Ponti fem månader, så han är en stor pojke nu :) hihih

 

  

Hihihi..


Ja, nu sitter jag i köket tittar ut och det regnar så mycket att man bara ser dropparna forsa mot rutan. Ponti är upptagen med sitt baconfyllda ben och mamsen håller på med middag. Alla gör vi någonting :)

 

Ikväll ska vi även gå på bio, vi ska se filmen "New moon". Hyrde ettan i förra veckan, den var riktigt bra. "Twilight". Så gillar ni lite sago - fantasi stil så rekomenderar jag den filmen starkt :)


  


Måste även säga att jag längtar efter julen. Längtar efter julstämmningen, lukten av nybakade lussebullar. All god mat, den stekta karpen, äta sill "i vatten" med kokt potatis. Och klä granen medan vi lyssnar på Classesjulskiva. Ja jag längtar.

Men dena längtan uppfylls snart.... bara att vänta man väntar ju aldrig för länge om man väntar på något gott. eller hur man brukar säga :)

 

Kram!!


Av Linnéa - 22 november 2009 14:39

Hejsan!

Idag så mår Ponti lite bättre än igår. Febern har i alla fall gått ner, och det är ju tur det. Men näsan är fortfarnade emellen åt torr och han är hängig. Så det får bli mycket vila för Pontis nu & inte så mycket spring, trots att man ser att han så gärna vill springa och leka ibland.

Han har ont i sina tassar, men han ska ha smärtstillande i en vecka nu.

Ja när vi var hos veterinären igår så röntgades hans sma tassar. Men nu blev det att byta foder, och detta ska då tydligen rätta till allt.

Så vi hoppas. .:) Men man är bara så ledsen nu när han är småsjuk.


  

En liten sjuk Ponti, sittandes i storarummet och slickar på bordet ;P


Idag då, Söndag och sista dagen innan tentan ska in. Ja jag har gjort det jag kunnat i alla fall och det får blir som det blir, är i alla fall nöjd, i och med att det är min första hemtenta :)

 

Idag så har jag även bakat Rosenknoppar Hihihi

 

Rosenknoppar till mamsens bäställning Skrattande

 

Och igår så gjorde jag även tryffel. Linnéas special tryfflar!! Hah Så det är bara mums på mums! Precis som det ska vara!



Nej, nu blir jag hungrig, både bilderna här på bloggen men även att se middagen snart blir färdig:) Ikväll blir det nämligen plankstek. MUMMMMMMMMMMMMMMMS!

 

Kram!!

Av Linnéa - 17 november 2009 09:03

God morgon på er!

Ja idag så väckte fläkten mig kl 07.10, Så då var det att ta på sig ytterkläderna snabbt och rusa ner, eller ja rusning i lugn fart :)

Idag är det skönt ute, fast än det är disit och lite mulet så är det relavitv skönt. Och det är ju bra!! Älskar att gå ut när det precis har regnat, och fåglarna kvittrar och det bara är jag & Ponti på vägen. Ja och cyklisterna får jag ju inte glömma ;)

 

Chokladtryffelsmet, japp det gjorde jag imorse. Två sorters tryffelsmet, vit & mörk :)) Mums så ikväll ska jag forma till fina tryfflar !! Och dekorera med kakao och smält-vitchoklad.

 

Ja.... och idag så kommer det bli en pluggiiisdag. Hemtenta hela veckan, och det är min första dess utom, men det kommer gå bra!

 

Cool

 

& här kommer två bilder från dagen då vi var med Lejla & Elvis.   

Elvis är så pyttepytte liten och han väger ca 2 kg. Jag var ju nästan rädd för att klappa honom eftersom jag är ju van vid en "lite" större Ponti :) hihih

Det var så roligt för Ponti var som en storebror för Elvis, han var lugn med honom, och han lät Elvis ta hans ben, men sen tog han det efter en stund igen, men de samsades och det är det viktigaste :)


  

Och som vanligt så var varken Ponti eller Elvis fottoglada, men vem har sagt att man måste titta in i kameran eller hur.....!! ? :)

 

Men nu börjar klockan bli så mycket att jag börjar bli hungrig. Så mamsen & jag ska förbereda lite frukost..

 

Ha det så bra!!

Puss & Kram Kyss





Av Linnéa - 12 november 2009 23:23

Hej svejjjjj!!!!

Nu är det beck mörkt ute, inte konstigt klockan är ju 23.23 :)) Mamsen & jag kom nyss hem från bion! Vi såg "En Julsaga" Det var en bra film, sorlig mellan åt men den var fin! Gillar såna filmer!

 

Idag var det ingen skola, vilket var väldigt skönt, imorogn blir det dock en massa som måste göras, måste börja med mitt projekt-skrivande.. Men åter till dagen idag då:

 

Lomma!!

- Yes, det var dagens utflyckt. Jätteskönt att komma ut, få lite frisk luft och springa av sig. Och gissa vem som låg helt utmattad under sängen....?? Ja inte var det jag :) hihihi Pontisen tog den platsen, medan jag själv tog sängen i beredskap och la mig för en liten tupplur :P


  

Det behövs verkligen inte så mycket för att en dag skall bli upplyst av glädje:)

Räcker med att man sätter sig i bilen och åker någonstans, som Lomma då! Nej det var super  idag! Precis som alla andra dagar egentligen :)

Och jag måste ju säga att när man väl fångar Pontisens blick så blir det tjusiga kortFlört

  

Måste även skrya lite nu. Igår kväll så tränade vi att hämta bollen. Sa nog "hämta bollen" fler än 500 ggr, och jag överdriver nog inte alls:P Idag tränade vi också, Ponti hämtade bollen två ggr av ja jag vet inte av hur många. Men träning lönar sig må jag säga. För när vi var i Lomma så hämtade han den flera ggr, och jag behövde inte säga det 500 ggr ;) hihih Och med att hämta bollen så vill jag att han ska ge den till mig i handen då, bara så ni vet Tungan ute Så lite träning varje dag kommer göra susen!!! Jag ser hans potential växa:) Lite om det ja.

 

Men jag tror att jag ska lägga mig nu, känns som att lite sömn inte hade varit helt fel, man ska ju ändå upp tidigt imorgon bitti :)

 

Sov så gott...dröm söttCool

 

Av Linnéa - 9 november 2009 18:51

God kväll!

I Lördags badade vi Ponti för första gången. Tyckte dte var riktigt roligt att bada honom, också en av de grejerna jag har velat göra:))

Så här kommer två fina bilder på lillen :)

  

Ja man kan ju inte alltid vara puffig! Hehehe

  

Och denna bilden blevden bästa på hela den kvällen.En liten mormor om jag får säga så :) Hihih, Och tungan i varv är ju bara så coolt!


Igår var det Söndag, och inte vilken söndag som helst. Igår var vi nämligen på utställning med Pontisen (Malmö Valp 8 Nov 2009) :)


Vi träffade Rosie, Harry & lilla Saga, och det var så roligt att få träffa dem igen. Och Saga som blivit så stor sen förra gången vi såg henne. Men hon är ju så liten och nätt om man jämför med brorn hennes. :)


Det var första gången för oss i ringen. Jag måste säga att jag var nervös innan vi skulle gå in, men sen när jag satta foten i ringen och hade Ponti vid min vänstra sida så släppte allt. Precis allt:)

Jag såg bara han och mig! Det var vi två mot alla, och det gick jättebra för oss. Jag är stolt över vår insatts. Vi kom på 3:e plats. Så jag kan ju inget annat än att leSkrattande.


Rosie & Saga var också jätteduktiga. De var så fina tillsammans och Sagas svans älskar jag! Den var ju igång hela tiden! :) hehe, Rosie & Saga kom på 5:e plats. Grattis en än gång tjejer :)


Här kommer lite bilder från utställningen.

Mamsen tog så många bilder igår, men kameran var konstig så det blev inte så många som blev bra:/ Synd, men tack mamusia:) Vad skulle jag gjort utan dig:)Kyss

  

Precis innan allt folk & hundar kom. :)

  

Mamsen tillsammans med syskonen, Saga & Ponti:)

  

Först ut var vi! Så vi tog takten och ökade tempot sucssesivt !!!

  

Rosie & Saga! Ser bra ut :)

  

Någonting intressant!!

Hmmmm,,, kan det vara en massa leksaker & ben? :)

Bror & syster!

  

En glad och nöjd Ponti, och ännu gladare fotograf :P hehehe.

Kicken jag fick när vi tävlade vill jag känna igen, jag vill tävla igen! :=) Så jag ska hålla utkik efter utställningar och jag ska träna med Ponti! Lite varje dag, och sen kommer vi båda bli champions :) Hihihi. Ja efter i söndags är han min "lilla" Champion!


Vill bara säga tack igen för alla bra råd & tips jag fick av dig Rosie, det var snällt att du ville dela med dig av dina kunskaper :) och det var jättetrevligt att träffa er igen, och "bert" är så fin :) Hihihi



Detta var lite kort om den givande dagen igår!

Nu ska jag ut och leka lite, hör lite skäll i köket.


Ha det aså bra!

Puss&KramKyss



Av Linnéa - 6 november 2009 14:00

  

Tjena Tjena!!!

Idag är det fredag, helg!!! Så skönt. Hihihi men har mkt att göra.

Idag blir det att bada Ponti! Ser fram emot det, undrar hur det kommer att gå`? :)

Bilden ovan är bara klockren!! :)

Nej men nu ska jag kila, skulle bara skriva några rader och visa den fina bilden på Ponti.

Puss på er.

Skapa flashcards