Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Chokladtryffel !!

Av Linnéa - 17 november 2009 09:03

God morgon på er!

Ja idag så väckte fläkten mig kl 07.10, Så då var det att ta på sig ytterkläderna snabbt och rusa ner, eller ja rusning i lugn fart :)

Idag är det skönt ute, fast än det är disit och lite mulet så är det relavitv skönt. Och det är ju bra!! Älskar att gå ut när det precis har regnat, och fåglarna kvittrar och det bara är jag & Ponti på vägen. Ja och cyklisterna får jag ju inte glömma ;)

 

Chokladtryffelsmet, japp det gjorde jag imorse. Två sorters tryffelsmet, vit & mörk :)) Mums så ikväll ska jag forma till fina tryfflar !! Och dekorera med kakao och smält-vitchoklad.

 

Ja.... och idag så kommer det bli en pluggiiisdag. Hemtenta hela veckan, och det är min första dess utom, men det kommer gå bra!

 

Cool

 

& här kommer två bilder från dagen då vi var med Lejla & Elvis.   

Elvis är så pyttepytte liten och han väger ca 2 kg. Jag var ju nästan rädd för att klappa honom eftersom jag är ju van vid en "lite" större Ponti :) hihih

Det var så roligt för Ponti var som en storebror för Elvis, han var lugn med honom, och han lät Elvis ta hans ben, men sen tog han det efter en stund igen, men de samsades och det är det viktigaste :)


  

Och som vanligt så var varken Ponti eller Elvis fottoglada, men vem har sagt att man måste titta in i kameran eller hur.....!! ? :)

 

Men nu börjar klockan bli så mycket att jag börjar bli hungrig. Så mamsen & jag ska förbereda lite frukost..

 

Ha det så bra!!

Puss & Kram Kyss





 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

20 november 2009 11:38

En söt liten kompis Ponti har skaffat sig:)
Ha en skön fredag och jag hoppas allt går bra, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 25 januari 2014 12:03

  Kära läsare... kanske inte så många som tittar in längre.. eftersom att jag inte bloggat på väldigt länge. Men det har sin orsak... har skapat en sida på facebbok ist: https://www.facebook.com/matmedlinnea Den handlar om mig, mat, och min resa...

Av Linnéa - 3 december 2013 14:44

Då är det dags igen! NU kör vi!!! Blogga deluxe nu då... nä inte så kanske.. men mer än det senaste året! Men nu tänkte jag även att jag skulle få in litta av det jag håller på med, dvs MAT! Så tjohej sålänge!     Så nu..... fortsätta jubba...

Av Linnéa - 2 november 2013 20:57


 

Av Linnéa - 2 april 2013 22:14

Godafton! Här om dagen när jag körde hem från jobb, kom jag att tänka på en sak. Det slog mig, bloggen! Bloggen jag startade när älskade Ponti blev en del av mitt liv. Här skulle jag ju skriva om allt och inget, vilket jag gjort till viss del "tidi...

Av Linnéa - 14 augusti 2012 20:57


Hej alla!   Ja.. en så lång paus från skrivandet som denna gången har jag nog aldrig haft.... Vet inte riktgt varför jag slutade skriva.. kanske är det för att facebook tagit över världen? Sommar är det i alla fall, älskade sommar. Semestern är...

Ovido - Quiz & Flashcards