Alla inlägg under augusti 2010

Av Linnéa - 31 augusti 2010 20:47

Svamp... svamp, svamp :) Japp det hittade vi några idag. träning hade de i skogen så vi fick ju fly som attan där ifrån, skjutbanan var i full gång, och träning med stridsvagnar var också i full gång, men revinge är trotts det den bästa skogen =)

Så det blev inte så mkt tid i skogen så vi ska kanske åka dit imorgon igen i hopp om att de inte har övningar =)


  

  


     

  


Goooooodnatt =)


Av Linnéa - 30 augusti 2010 18:15

Ja det stämmer! träning har stått på listan idag igår och idag. Nu är det "väntan" och sökande efter föremål, boll eller godis. Och Ponti fixar de superbra!!!!

Sen har vi även lekt mycket underdagen, så de känns lite i kroppen, och Ponti ja han sover och är utsträckt som en padda, han har ingen kraft kvar. Hihihi Men det är bra, inget so skadar att han blir trött, bara bra med lite lekstimmulans :)


     


Fick regnstövlar av mamsusia när hon hade kommit hem från Polen, och de är så fina & sköna =)

Köpte nämligen ett par stövlar för inte så längesen men de vägde typ 5 kg, kanske lite överdrivet, men de var tunga! och sen fick jag skav o ont i minna tossingar... och så kan man ju inte ha det när regnperioden börjar nalka sig :)

Så jag blev superduper glad!


  


Var även inne på blocket.se idag och kollade på hundar. Det är något som jag gjorde mycket innan Ponti kom :) Men även nu händer det att jag tar mig en titt där. Det finns en sak jag blir fruktansvärt arg och ledsen över. Bland alla dessa hund annonser ser man anonnser där folk vill omplacera sina hundar. Hunden kan vara från ett år och upp till åtta år gammal (som exemlep) ! Jag kan kanske förstå om man har utvecklat en allergi, men själv kan jag inte förstå hur en människa kan vilja omplacera sin hund i tidsbrist när hunden är sex år? Har man haft tid med sin hund i alla de åren innan så gör man sig inte av med hunden efter sex år. Då tycker jag att man får lösa de på annat sätt. Man har delat ett helt liv med sin kamrat och sen bara inte ha hund kvar i sitt liv är för mig märkligt. Den värsta annonsen jag såg lydde så här:

Jag vill att min sju åriga hund kommer till en bra o kärleksfull familj där ni .. blabla bla.... för min äldsta hund fungerar inte med min nya valp som bara är tre månader.!

Där förstår jag inte hur människor tänker. Visst att det kan vara svårt att sälja/eller omplacera den nye valpen, men samtidigt ska man omplacera en hund som funnits där med en i så många år istället då? Ja jag blir bara upprörd, det är precis som att skriva jag lämnar mitt barn till en kärleksfull familj som har tid med henne/honom. Det är i princip samma sak, förutom att våra hundar har fyra ben och inte kan prata.

Det är säkert många som inte håller med mig om denna sak, men jag står för de ja tycker, och jag tycker det är fel och synd om hunden.


Men men nog pratat om det!

idag är de måndag och hoppas att det är någon bra film på tv, är lite sugen på en "sån" kväll framför tv:n :)

 

ha de så bra

pussss


Av Linnéa - 25 augusti 2010 09:23

Ja nu sitter jag här framför datorn, och försöker komma på vad jag ska skriva. Ofta har det hänt jättemycket, men det är inte alltid man skriver allt, det är ju nästan omöjligt...


Imorse lekte Pont med sin kompis Selma, en Goldenretriver. Och allt mellan dem är kärlek. Från första början har de klickat mellan dem, det finns inte en annan hund som Ponti leker så bra med, och det är alltid lika kul att träffa dem :) Och gladas blior nog Ponti o Selma, konstigt nog så glömmer jag alltid kameran, för de skulle kunnat bli riktigt fina bilder på dem... men någongång kanske jag kommer ihåg de =)

 

Mamsen är i Polen för tillfället, hon åkte igår och kommer hem på lördag morgon =)

Så nu är jag o Pontis hemma själva..

Jag har ofta tänkt på det, varför har alla så bråttom att flytta hemmifrån? Man har hela livet på sig att bo själv. Jag menar inte att man ska bo med sina föräldrar hela livet, absolut inte, men varför ska man komm ahem till en tom lägenhet, göra allt i sin ensamhet när ens förälder kansek gör de samma? En kompis till mig flyttade hemmifrån när hon var 18, för de första förstår jag inte hur hon kunde göra det eftersom hon inte hade en fatsinkomst, men vissa lever kanske så? Men sen efter ett tag så flyttade hon hem ingen, för hon sa att det kändes så ensamt. Ja men det är väll klart att de skulle bli ensamt men det borde on ju veta... Ja ja de va lite som fastnade på tangenterna nu medan jag sitter här.Lyssnar på lite musik, och ska nog snart göra mig en fruktsallad =) Alltid lika gott!

 

  


Nej men om man skulle göra sig en sallad nu, oh sen kanske träna lit emed Ponti, håller för tillfället på att lära han att snurra runt :P Kanske något onödigt men han blir alltid så stolt tycker jag när han klarar det =)

 

Ja jag älskar verkligen att ha hund, att ha Ponti!  Det har varit värt all väntan, och fortfarande när vi är ute och promenerar, alldeles för oss själva ingen annan på vägen så tänker jag: Är de verkligen sant, att du finns hos mig nu.

 

Puss & Kram till er alla!


 

 

Av Linnéa - 3 augusti 2010 22:51

Halloj


Ja förra veckan eller rättare sagt helgen bestod av en tripp till Bua.. <och  jättetrevligt var det, vi fick vila upp oss lite hihih

Lite trisst med vädret var det för det regnade två av tre dagar, men den dagen då det var fint badade vi med Ponti  Så han fick simma… och det ser då så fiiiint ut!

  

På väg, en liten kissepaus och kaffepaus :)

  

sen fick papsen i uppgift att öppna champangen, för nu skulle vi fira :) Fira att mamsen bytt bil, till en större så nu har Pontis gott om palts i "hans" nya Zafira :)

  

Mamusia & jag :)

  

Så och Ponti och hans "Zafira" så klart :)

  

Sen blev det en kvällsrunda och Ponti fick sin nya reflex väst  :)

Och sen kommer vi till det fina vädret på dag nr 2 :) Bad på gång :)

Shake shake!!!

ja torr måste man ju också bli....

Määää Mamsen du är söt hihhiii

Sen var det dags för sängen ;:P Och Ponti intog mamsen madrass, men där trodde han minnsan fel :P Men lite gos o mys får man ju ha innan det är läggdags.

Ja och helt plötsligt var det söndag och vi på vår sista runda innan vi skulle åka hem :)


Ja helgen var super!!! Och vet ni vad... imrgon åker vi igen!!! Kommer hem på fredag!

                 

Puss och Kram

  

Skapa flashcards