Alla inlägg under augusti 2011

Av Linnéa - 28 augusti 2011 13:42

Hur ska man göra för att visa att man är nöjd & belåten??

Ponti visar er i fem olika steg :)

 Steg 1, promeniiiiiiix

 Steg 2, upphittade skatter som måste tas hand om..

Steg 3, siesta efter den mysiga färden......

Steg 4, bara lite vila till, när det är som bäst i trappuppgången :)

 

 

Steg 5, och sen en djup skönhetssömn

 

               

Hej på er!

Av Linnéa - 25 augusti 2011 18:25

Någonting som jag tycker om är vattenmelon. Japp jag har nu i detta fall nästan ätit en halv melon själv ;P fast den var dock rätt liten =) Tror att någon kommer att behöva använda toaletten ett antal ggr inatt....

 

Märkte igår att det blev mörkt så snabbt.. kan det redan vara tid för mörka kvällar??? Kunde väntat ett litet tag till:) Snart blir det dags att ta fram alla sina skor, vinterjacka, alla mina älskade halsdukar, mössor i olika färger och vantar.. ja snart kommer snön.. fast nu överdriver jag nog lite, men tiden går snabbt.

 

mamsen kommer hem och en vecka, jag saknar henne

& snart börjar både skola och jobb.. ja det blir mkt på en gång, men jag är super taggad och ser verkligen fram emot allt!


Igår kom ett Jahovasvittne fram till mig när jag var ute på promenad med Ponti. Hon började sin föreläsning och ville ge mig en del pappaer och blanketter, mitt svar var att jag inte var intresserad. Så började hon prata om Ponti. . och att han eller hon var fin, och stor etc.. och om han är snäll..

Mitt svar var: bara mot dem han känner, så tittade han på mig och sen på jahova-damen och skällde till. Duktiga Ponti:) Och se där, vem kunde ana det,, hon gick direkt.


 

  hej på er!

Av Linnéa - 24 augusti 2011 17:34

Precis lagat lite middag.. blir att laga till två dagar nu när mamsen inte är hemma.. annars blir det ju så mkt lagande ;P inte för att jag inte tycker om det, faktum är att jag älskar att laga mat :) men det finns ju annat att göra också!

 

Funderar på att åka ner till stan med Pontisen.. lite stadsträning är ju aldrig fel=)

Å... snart är det måndag, då börjar allt. Nya människor,nya intryck och en helt ny start. Jag ser verkligen fram emot detta. Jag är taggad till max

 

Nej men om jag skulle stänga av kanske och åka ner med lillen,

 

Kraaaam från oss

Av Linnéa - 20 augusti 2011 22:43

Hej på er alla,

Nu har jag landat.. är hemma hos min lille Ponti igen! Som jag har saknat honom... en vecka utan han och jag fick magknip påväg från busshållplatsen när jag viste att papsen & Ponti väntade på mig utanför på gården... Ja vad man älskar och längtar efter honom!

Han blev så glaaaaad... och jag med :)

Men nu ska jag lägga mig och lyssna på när ponti snarkar.. för det har jag saknat

 

natti o krammmm

Av Linnéa - 12 augusti 2011 14:03

Just precis.. jag känner mig som en super pancia :) (och för er som inte vet vad pancia betyder så är det samma som matte) mamsen kallar mig det nämligen och Ponti reagerar på det också ;)

Men tillbaka till början då... idag har jag hunnit sy ett täcke, bakat cupcakes med alá Linnéa glasyr, hunnit träna, hämtat saker på Gunnesbo, lagat middag som hittintills är grillad kyckling och till min nuvarande syssla då.. baka kanelbullar. Jaa alla dessa goo saker ska vi nämligen ha med oss imrogon.. så super om något!

 

Då blir det Polen imorgon! Synes om en vecka!

Hej på er 

 

Av Linnéa - 10 augusti 2011 21:39

Nu är allt klubbat & klart! Jag är antagen till sjuksköterskeutbildningen i Lund, och det är jag väldigt väldigt väldigt väldigt glad över.


   Idag blev vi sugna på att åka till skogen... blev lite spring, träning, borstning och så klart "lite" svamp plockning. Men det var ju inte alls så mkt som vi trodde... undrar vart allt regn tar vägen.. kommer det inte fram till skogarna?? hmm det är frågan :)

 

       

 

Och ibland tycker Ponti att han behöver en godisbit efter att han har ställt sig i sin utställningspositition :) Och så klart får han det då!

 

Snart är det minnsan lördag.. vad händer då, jo då åker jag & mamsen till Polen! Då blir papsen och Ponti hemma och tar hand om varandra tills jag kommer hem igen :)

 

På fredag blir det att baka en massa, både kanelbullar och cupcaces..

 

Hej så länge!

Puss & krammmmmmmmm

 

Av Linnéa - 3 augusti 2011 22:08

ja precis som det låter.. kvällsmys var temat :) nyss kommit in från en runda med pontis.. jag o ponti gick raskt eller njaa det blev vanlig gångfart för jag fick helt plötsligt håll.. och mamsen cyklade bredvid oss... träning för pontisen.. så han inte ska bli så stressad ut av cyklister :)

Och sen tyckte Ponti det blev lite väl kallt innomhus så han bad om en hood tröja! Så han fick ju det!

   

Godnatt på er alla.. kram kram


Ovido - Quiz & Flashcards