Direktlänk till inlägg 11 december 2011

pyssel-mys

Av Linnéa - 11 december 2011 14:23

Helgen börjar dra sig mot sitt slut, varit ledig hela lördag o söndag, vilket har varit så skönt! Massa vila o mys har inkluderat dessa två dagarna.

Börjar få julkännslan nu, den här som får mig att vilja baka och pyssla :) Det vill jag ju för det mesta, men kanske inte riktigt på samma sätt :)

Igår gjorde jag snickers, och marcipanfigurer. Vilket jag finner väldigt avkopplande. Visst det är massa pilleri med figurerna, men vad går upp mot pilleri i marcipan, tända ljus, lite musik och sedan se männsikor bli så glada för figurerna när de är färdiga. Ja det är inte mkt som går upp mot det. Därför tycker jag det är så roligt!

   

Det blev för visso bara grisar igår, för mer kände jag inte för att göra. Man måste ha lust, har man inte det, då blir det inte roligt heller...

Vad har vi sedan hittat på..?? Jo vi har varit hos lille papsen ;) Var ute på upptäcksfärd på Gunnesbo idag, hittade en väg som ledde ut mot en sjö, och en väldigt avslappnad miljö. Så dit får man minnsan gå fler gånger.

  

  

  

 

    

 

Efter den "nya" rundan blev vi blöta, sådå var det fram med handuken, och vem säger att man bara måste ha handuken för att torka tassarna...???

     

 

Och efter allt som hänt idag, så säger en bild mer än tusen ord (i detta fallet)

  

  

En fullkommligt nöjd Ponti 

 

Kraaam på er, för nu blire lussebak!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 25 januari 2014 12:03

  Kära läsare... kanske inte så många som tittar in längre.. eftersom att jag inte bloggat på väldigt länge. Men det har sin orsak... har skapat en sida på facebbok ist: https://www.facebook.com/matmedlinnea Den handlar om mig, mat, och min resa...

Av Linnéa - 3 december 2013 14:44

Då är det dags igen! NU kör vi!!! Blogga deluxe nu då... nä inte så kanske.. men mer än det senaste året! Men nu tänkte jag även att jag skulle få in litta av det jag håller på med, dvs MAT! Så tjohej sålänge!     Så nu..... fortsätta jubba...

Av Linnéa - 2 november 2013 20:57


 

Av Linnéa - 2 april 2013 22:14

Godafton! Här om dagen när jag körde hem från jobb, kom jag att tänka på en sak. Det slog mig, bloggen! Bloggen jag startade när älskade Ponti blev en del av mitt liv. Här skulle jag ju skriva om allt och inget, vilket jag gjort till viss del "tidi...

Av Linnéa - 14 augusti 2012 20:57


Hej alla!   Ja.. en så lång paus från skrivandet som denna gången har jag nog aldrig haft.... Vet inte riktgt varför jag slutade skriva.. kanske är det för att facebook tagit över världen? Sommar är det i alla fall, älskade sommar. Semestern är...

Ovido - Quiz & Flashcards