Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Utställning den 20/3-2010

Av Linnéa - 21 mars 2010 20:44

Hej på er!!!

Ja det har hänt mycket sedan jag skrev här sist, och det som jag tänker berätta om ikväll är hur dte gick på utställningen den 20/3-2010.

Dagen innan blev det lite make over för Pontis päls, så det blev ju ett bad.. och dte tyckte han inte riktigt om.. hmm var "lite" lättare när han var liten och fick plats i badkaret :) Men allt fixades!

 

Sedan var det Lördag, och då var det den stora stora dagen :)

Vi körde dit och kö var det så lååååångt ögat kunde nå. Denna utställningen var mycket större än den vi var på när Pontis var 4 månader.

Folk fick gå ut med sina hundar ur deras bilar för att hinna. Och regna gjorde det med, så vissa hundar hade regnkappa på sig.

När vi väl hittade parkeringsplatts fick jag & Pontis gå i förväg. Direkt när jag kommer fram till ring 17 så hör jag henne ropa upp ett nummer!!! tyckte nummret lät bekant så jag snabbt upp med min pärm, bläddrade fram mitt nummer och se där ja!! Det var vår tur!

Av med jackan snabbt, På med nummerskylten byta koppel, inte ens han jag kamma Pontis, och alla tittade på mig innan jag blev färdig. ja herregud :)

Mamsen och papsen hade ju inte hunnit in, och vänta kunde de inte, så vi började.

Allt känndes super bra!!! Det finns en känsla som jag får, fick den denna gången med, det är som att det bara är jag & Ponti som existerar  

Två varv blev det i ringen sedan enskilld bedömning.

Och sedan kom det!

Dommaren sa, ni behåller era platser, så tog han mig i handen och sa:  Grattis!!!!!!!

och gud vad det pirrrrrrrade i min mage av glädje :)

Vi kom på 1:a plats!!

  Så gissa om jag är stolt.

Så här kommer lite bilds :)

                                                                      

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

   

   


______________________________________________________

Malmö Internationella hundutställning 20 Mars 2010

8 månader gammal, god storlek, maskulint välformat huvud goda proportioner, mörka ögon korrekt bett, lite lågt ansatta öron, for kort hals, stel i skuldra, för kort överarm, behöver mer volym, överlinje behöver stabiliseras, korrekt kors och svans, ansättning önskbar bättre knä vikter rör sig ostabilt fram och bak. Bra päls!

Valpklass

Pris: 1:a

________________________________________________________

 

Såååååå... :)

Men nu ska jag gör amig lite te. Ha det så bra alla :)

Pusssssss & Krammmmmm från oss!!

 

 
 
Anette

Anette

23 mars 2010 00:06

Grattis till en första plats.

http://www.monowi.se

 
Marianne

Marianne

3 april 2010 17:04

Grattis, det var verkligen roligt. Jag hoppas det ger blodad tand.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

10 maj 2010 14:06

Vad ledsen jag är att jag inte har hunnit med att hoppa in till er, men är jätte glad för eran skull för 1:a priset.
Jag tycker ni är toppen:)
Hoppas att allt är bra med er och ni får vara rädda om er.
Stora BAMSE KJAMISAR från oss

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 25 januari 2014 12:03

  Kära läsare... kanske inte så många som tittar in längre.. eftersom att jag inte bloggat på väldigt länge. Men det har sin orsak... har skapat en sida på facebbok ist: https://www.facebook.com/matmedlinnea Den handlar om mig, mat, och min resa...

Av Linnéa - 3 december 2013 14:44

Då är det dags igen! NU kör vi!!! Blogga deluxe nu då... nä inte så kanske.. men mer än det senaste året! Men nu tänkte jag även att jag skulle få in litta av det jag håller på med, dvs MAT! Så tjohej sålänge!     Så nu..... fortsätta jubba...

Av Linnéa - 2 november 2013 20:57


 

Av Linnéa - 2 april 2013 22:14

Godafton! Här om dagen när jag körde hem från jobb, kom jag att tänka på en sak. Det slog mig, bloggen! Bloggen jag startade när älskade Ponti blev en del av mitt liv. Här skulle jag ju skriva om allt och inget, vilket jag gjort till viss del "tidi...

Av Linnéa - 14 augusti 2012 20:57


Hej alla!   Ja.. en så lång paus från skrivandet som denna gången har jag nog aldrig haft.... Vet inte riktgt varför jag slutade skriva.. kanske är det för att facebook tagit över världen? Sommar är det i alla fall, älskade sommar. Semestern är...

Ovido - Quiz & Flashcards