Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

kanske frukstsallad ?

Av Linnéa - 25 augusti 2010 09:23

Ja nu sitter jag här framför datorn, och försöker komma på vad jag ska skriva. Ofta har det hänt jättemycket, men det är inte alltid man skriver allt, det är ju nästan omöjligt...


Imorse lekte Pont med sin kompis Selma, en Goldenretriver. Och allt mellan dem är kärlek. Från första början har de klickat mellan dem, det finns inte en annan hund som Ponti leker så bra med, och det är alltid lika kul att träffa dem :) Och gladas blior nog Ponti o Selma, konstigt nog så glömmer jag alltid kameran, för de skulle kunnat bli riktigt fina bilder på dem... men någongång kanske jag kommer ihåg de =)

 

Mamsen är i Polen för tillfället, hon åkte igår och kommer hem på lördag morgon =)

Så nu är jag o Pontis hemma själva..

Jag har ofta tänkt på det, varför har alla så bråttom att flytta hemmifrån? Man har hela livet på sig att bo själv. Jag menar inte att man ska bo med sina föräldrar hela livet, absolut inte, men varför ska man komm ahem till en tom lägenhet, göra allt i sin ensamhet när ens förälder kansek gör de samma? En kompis till mig flyttade hemmifrån när hon var 18, för de första förstår jag inte hur hon kunde göra det eftersom hon inte hade en fatsinkomst, men vissa lever kanske så? Men sen efter ett tag så flyttade hon hem ingen, för hon sa att det kändes så ensamt. Ja men det är väll klart att de skulle bli ensamt men det borde on ju veta... Ja ja de va lite som fastnade på tangenterna nu medan jag sitter här.Lyssnar på lite musik, och ska nog snart göra mig en fruktsallad =) Alltid lika gott!

 

  


Nej men om man skulle göra sig en sallad nu, oh sen kanske träna lit emed Ponti, håller för tillfället på att lära han att snurra runt :P Kanske något onödigt men han blir alltid så stolt tycker jag när han klarar det =)

 

Ja jag älskar verkligen att ha hund, att ha Ponti!  Det har varit värt all väntan, och fortfarande när vi är ute och promenerar, alldeles för oss själva ingen annan på vägen så tänker jag: Är de verkligen sant, att du finns hos mig nu.

 

Puss & Kram till er alla!


 

 

 
 
hanna

hanna

25 augusti 2010 09:36

heeey jag gillar din blogg!

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

30 augusti 2010 17:20

Kan inget annat än att hålla med dig att ungdomen flyttar för fort hemifrån. Här i Ronneby så är vi föräldrar underhålls skyldiga tills våra barn är 25 år. Och jag tycker det är bättre att man en bra start här livet så man har jobb m.m innan man packar sina väskor. För jag skulle inte vilja att mina barn bor hemma resten av deras liv. och jag tycker du gör helt rätt att bo kvar:)

Han stor han har blivit den lille killen:)

Ha en skön kväll och hälsa dina föräldrar så himla mycket. kjamen från oss

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 25 januari 2014 12:03

  Kära läsare... kanske inte så många som tittar in längre.. eftersom att jag inte bloggat på väldigt länge. Men det har sin orsak... har skapat en sida på facebbok ist: https://www.facebook.com/matmedlinnea Den handlar om mig, mat, och min resa...

Av Linnéa - 3 december 2013 14:44

Då är det dags igen! NU kör vi!!! Blogga deluxe nu då... nä inte så kanske.. men mer än det senaste året! Men nu tänkte jag även att jag skulle få in litta av det jag håller på med, dvs MAT! Så tjohej sålänge!     Så nu..... fortsätta jubba...

Av Linnéa - 2 november 2013 20:57


 

Av Linnéa - 2 april 2013 22:14

Godafton! Här om dagen när jag körde hem från jobb, kom jag att tänka på en sak. Det slog mig, bloggen! Bloggen jag startade när älskade Ponti blev en del av mitt liv. Här skulle jag ju skriva om allt och inget, vilket jag gjort till viss del "tidi...

Av Linnéa - 14 augusti 2012 20:57


Hej alla!   Ja.. en så lång paus från skrivandet som denna gången har jag nog aldrig haft.... Vet inte riktgt varför jag slutade skriva.. kanske är det för att facebook tagit över världen? Sommar är det i alla fall, älskade sommar. Semestern är...

Ovido - Quiz & Flashcards