Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Tränat

Av Linnéa - 30 augusti 2010 18:15

Ja det stämmer! träning har stått på listan idag igår och idag. Nu är det "väntan" och sökande efter föremål, boll eller godis. Och Ponti fixar de superbra!!!!

Sen har vi även lekt mycket underdagen, så de känns lite i kroppen, och Ponti ja han sover och är utsträckt som en padda, han har ingen kraft kvar. Hihihi Men det är bra, inget so skadar att han blir trött, bara bra med lite lekstimmulans :)


     


Fick regnstövlar av mamsusia när hon hade kommit hem från Polen, och de är så fina & sköna =)

Köpte nämligen ett par stövlar för inte så längesen men de vägde typ 5 kg, kanske lite överdrivet, men de var tunga! och sen fick jag skav o ont i minna tossingar... och så kan man ju inte ha det när regnperioden börjar nalka sig :)

Så jag blev superduper glad!


  


Var även inne på blocket.se idag och kollade på hundar. Det är något som jag gjorde mycket innan Ponti kom :) Men även nu händer det att jag tar mig en titt där. Det finns en sak jag blir fruktansvärt arg och ledsen över. Bland alla dessa hund annonser ser man anonnser där folk vill omplacera sina hundar. Hunden kan vara från ett år och upp till åtta år gammal (som exemlep) ! Jag kan kanske förstå om man har utvecklat en allergi, men själv kan jag inte förstå hur en människa kan vilja omplacera sin hund i tidsbrist när hunden är sex år? Har man haft tid med sin hund i alla de åren innan så gör man sig inte av med hunden efter sex år. Då tycker jag att man får lösa de på annat sätt. Man har delat ett helt liv med sin kamrat och sen bara inte ha hund kvar i sitt liv är för mig märkligt. Den värsta annonsen jag såg lydde så här:

Jag vill att min sju åriga hund kommer till en bra o kärleksfull familj där ni .. blabla bla.... för min äldsta hund fungerar inte med min nya valp som bara är tre månader.!

Där förstår jag inte hur människor tänker. Visst att det kan vara svårt att sälja/eller omplacera den nye valpen, men samtidigt ska man omplacera en hund som funnits där med en i så många år istället då? Ja jag blir bara upprörd, det är precis som att skriva jag lämnar mitt barn till en kärleksfull familj som har tid med henne/honom. Det är i princip samma sak, förutom att våra hundar har fyra ben och inte kan prata.

Det är säkert många som inte håller med mig om denna sak, men jag står för de ja tycker, och jag tycker det är fel och synd om hunden.


Men men nog pratat om det!

idag är de måndag och hoppas att det är någon bra film på tv, är lite sugen på en "sån" kväll framför tv:n :)

 

ha de så bra

pussss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 25 januari 2014 12:03

  Kära läsare... kanske inte så många som tittar in längre.. eftersom att jag inte bloggat på väldigt länge. Men det har sin orsak... har skapat en sida på facebbok ist: https://www.facebook.com/matmedlinnea Den handlar om mig, mat, och min resa...

Av Linnéa - 3 december 2013 14:44

Då är det dags igen! NU kör vi!!! Blogga deluxe nu då... nä inte så kanske.. men mer än det senaste året! Men nu tänkte jag även att jag skulle få in litta av det jag håller på med, dvs MAT! Så tjohej sålänge!     Så nu..... fortsätta jubba...

Av Linnéa - 2 november 2013 20:57


 

Av Linnéa - 2 april 2013 22:14

Godafton! Här om dagen när jag körde hem från jobb, kom jag att tänka på en sak. Det slog mig, bloggen! Bloggen jag startade när älskade Ponti blev en del av mitt liv. Här skulle jag ju skriva om allt och inget, vilket jag gjort till viss del "tidi...

Av Linnéa - 14 augusti 2012 20:57


Hej alla!   Ja.. en så lång paus från skrivandet som denna gången har jag nog aldrig haft.... Vet inte riktgt varför jag slutade skriva.. kanske är det för att facebook tagit över världen? Sommar är det i alla fall, älskade sommar. Semestern är...

Ovido - Quiz & Flashcards