Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Marcipanfigurer :))

Av Linnéa - 5 december 2009 22:18

Tjena Tjena!

Ja igår blev det en utekväll med några goa :) Så till er säger jag pippipkvackkvackpekööö :) Hihihi något ord vi kom på under kvällen!

 

Idag så har jag bland annat gjort marcipanfigurer :) Gillar att pilla och skapa söta ansikten och figurer som sedan äts upp fortare än man blinkar   

Sedan har vi tagit det lugn här hemma..

Men vi var även och hälsade på papsen! Papsen fick lite godbitar från idag och ett ögonblicks verk jag inte var i rummet så hade Ponti ätit upp nästan alla av figurerna. Så han åt upp två grodor och en jultomte.  Kan inte vara bra för magen. Men men, allt som luktar gott och som är på en tallrik kan ju aldrig vara fel för en liten filur som Ponti! Men papsen han äta en figur innan Ponti smakade på sötsakerna ;) Hihi alltid något!

 

  

Imorgon är det söndag, ja och helgen är redan slut.

Kallt är det idag med, tycker att snön får komma om den nu ska det!

  

  


Kram Kram


 
 
Ingen bild

eleoe61

6 december 2009 03:06

Söta figurer mniam mniam det bli gott att smaka. Ja... vilken ska jag välja först, hmm den sura grodan är värd att pussa - kanske en prins??? hi hi hi
Puss mitt barn och sov så gott fast det gör du redan tror jag ialla fall/mamsen

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 december 2009 13:42

Så fina figurer du har gjort.
Dessa små djur de kan de hihihi och jag kan tänka mig att han var rätt nöjd med sitt kap;)
Ha en skön dag min vän stora kjamen
p.s hälsa alla

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 25 januari 2014 12:03

  Kära läsare... kanske inte så många som tittar in längre.. eftersom att jag inte bloggat på väldigt länge. Men det har sin orsak... har skapat en sida på facebbok ist: https://www.facebook.com/matmedlinnea Den handlar om mig, mat, och min resa...

Av Linnéa - 3 december 2013 14:44

Då är det dags igen! NU kör vi!!! Blogga deluxe nu då... nä inte så kanske.. men mer än det senaste året! Men nu tänkte jag även att jag skulle få in litta av det jag håller på med, dvs MAT! Så tjohej sålänge!     Så nu..... fortsätta jubba...

Av Linnéa - 2 november 2013 20:57


 

Av Linnéa - 2 april 2013 22:14

Godafton! Här om dagen när jag körde hem från jobb, kom jag att tänka på en sak. Det slog mig, bloggen! Bloggen jag startade när älskade Ponti blev en del av mitt liv. Här skulle jag ju skriva om allt och inget, vilket jag gjort till viss del "tidi...

Av Linnéa - 14 augusti 2012 20:57


Hej alla!   Ja.. en så lång paus från skrivandet som denna gången har jag nog aldrig haft.... Vet inte riktgt varför jag slutade skriva.. kanske är det för att facebook tagit över världen? Sommar är det i alla fall, älskade sommar. Semestern är...

Ovido - Quiz & Flashcards