Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Alla är vi olika...

Av Linnéa - 3 november 2011 08:54

Precis ätit en påse klementiner.... alltså har jag börjat kan jag inte sluta :)... måste försöka träna bort det, hehehe!

Har även varit ute me Ponti en lång stund, både han & jag kände att vi behövde busa av oss lite, och vad är inte bättre än en massa löv som prasslar, leksaker och pinnar? -

När vi väl höll på att promenera så stöter vi på en "granne" på området som har en hanhund. Både Ponti och den andre hunden reagerar på varandra och det är aggresivt... de tycker helt enkelt inte om varandra... så går "grannen" samma håll som vi då. Det är något som irriterar mig något enormt. Det finns säkert åtta möjliga vägar denne personen kan ta, men så tar dem samma väg som vi.. så vi går först och dem efter. Klart att Ponti inte riktigt kan koncentrera sig, visst kan det vara bra träning för honom och ha ett störningsmoment på promenaden, men inte när jag vet att denne personen gör detta för att jäklas. Så stannade jag, och vände helt enkelt. Blev arg, tänkte vill dem så får de passera om de nu tvunget skulle gå bakom oss. Men inte ville de passera, för när vi vände, vände grannen med sin hund snabbare än snabbast. För den hunden skäller och drar han också... Ahhh vad är det med folk..?

Jag har inga fördomar när det gäller hundar som skäller eller drar när de möter andra hundar. Ponti tycker tillexempel inte om andra hanhundar, jag stannar gärna upp och låter hundarna lugna sig om de är aggresiva mot varandra, inte för att de skall hälsa på varandra men för att deras möte skall upphöra som positivt, sen är det inte alla som vill göra detta, vilket jag tycker ät synd. Men alla är vi olika. Och sen finns de ju de folket som då denna "grannen" som själv har en hund som hoppar o skäller men väljer att vara "allmänt jobbig" mot den andre.

 

Men nog om detta, här kommer lite bilder!

 

  

 

 

Njuta av livet måste man :)

 

Samt leka....

 

Och hitta pinnar med löv på...

 

Och bli insläppt hem för att först torka tassarna, sen för att dricka och sen för att lägga sig...


Kram på er!

    

 
 
Cessan

Cessan

6 november 2011 21:03

Ponti är bara FÖR söt!!

http://www.nattstad.se/Cessssan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 25 januari 2014 12:03

  Kära läsare... kanske inte så många som tittar in längre.. eftersom att jag inte bloggat på väldigt länge. Men det har sin orsak... har skapat en sida på facebbok ist: https://www.facebook.com/matmedlinnea Den handlar om mig, mat, och min resa...

Av Linnéa - 3 december 2013 14:44

Då är det dags igen! NU kör vi!!! Blogga deluxe nu då... nä inte så kanske.. men mer än det senaste året! Men nu tänkte jag även att jag skulle få in litta av det jag håller på med, dvs MAT! Så tjohej sålänge!     Så nu..... fortsätta jubba...

Av Linnéa - 2 november 2013 20:57


 

Av Linnéa - 2 april 2013 22:14

Godafton! Här om dagen när jag körde hem från jobb, kom jag att tänka på en sak. Det slog mig, bloggen! Bloggen jag startade när älskade Ponti blev en del av mitt liv. Här skulle jag ju skriva om allt och inget, vilket jag gjort till viss del "tidi...

Av Linnéa - 14 augusti 2012 20:57


Hej alla!   Ja.. en så lång paus från skrivandet som denna gången har jag nog aldrig haft.... Vet inte riktgt varför jag slutade skriva.. kanske är det för att facebook tagit över världen? Sommar är det i alla fall, älskade sommar. Semestern är...

Ovido - Quiz & Flashcards